Last updated by bklaniecki on 2021-11-20. Originally submitted by bklaniecki on 2021-11-17.

Wydział Anglistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zaprasza do udziału w drugiej edycji corocznego cyklu seminariów pt. “Language of Empowerment” w ramach wydarzenia International Week for Equality and Inclusion, odbywającego się w dniach 15-19 listopada 2021.
Wydarzenie to będzie okazją do przedstawienia zagrożeń wynikających z różnych form dyskryminacji oraz szansą na zabranie głosu w dyskusji na temat znaczenia takich wartości jak równość i akceptacja. A to wszystko w duchu proklamacji UNESCO mówiącej, że:
“Tolerancja to szacunek, akceptacja i uznanie bogactwa różnorodności kultur na świecie, naszych form wyrazu i sposobów na bycie człowiekiem. Sprzyja jej wiedza, otwartość, komunikowanie się oraz wolność słowa, sumienia i wiary. Tolerancja jest harmonią w różnorodności. To nie tylko moralny obowiązek, ale także prawny i polityczny warunek. Tolerancja – wartość, która czyni możliwym pokój – przyczynia się do zastąpienia kultury wojny kulturą pokoju." (Deklaracja Zasad Tolerancji przyjęta przez UNESCO w 1995 roku).
“Language of Empowerment” to pięć 45-minutowych wykładów w języku angielskim (poniedziałek-środa) i polskim (czwartek-piątek). Wszystkie wykłady będą transmitowane na żywo na Facebooku Wydziału Anglistyki.
The Faculty of English at Adam Mickiewicz University, Poznan, cordially invites everyone to participate in the second edition of our annual seminar series entitled “Language of Empowerment” as part of the International Week for Equality and Inclusion between the 15th and 19th November 2021. Through this event, we aim to raise awareness of the dangers of discrimination and contribute to the global debate on values such as acceptance and equality, in accordance with the UNESCO proclamation that:
“Tolerance is respect, acceptance and appreciation of the rich diversity of our world's cultures, our forms of expression and ways of being human. It is fostered by knowledge, openness, communication, and freedom of thought, conscience and belief. Tolerance is harmony in difference. It is not only a moral duty, it is also a political and legal requirement. Tolerance, the virtue that makes peace possible, contributes to the replacement of the culture of war by a culture of peace." (UNESCO's 1995 Declaration of Principles on Tolerance).
The “Language of Empowerment” at the Faculty of English AMU will feature five 45-minute lectures delivered in English (Monday-Wednesday) and Polish (Thursday-Friday). All lectures will be streamed live via Facebook.
PROGRAM
Click here for English
PONIEDZIAŁEK, 15/11/2021, 18:00
Otwarcie wydarzenia: prof. Joanna Pawelczyk, Dziekana Wydziału Anglistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Kornelia Boczkowska, Wydział Anglistyki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Horsey is not a metaphor: Human-animal relations, gender and the body in experimental film
Despite the growing interest in animal studies, which has continuously challenged the anthropocentrism of the humanities, there are no accounts on how human-animal relations are represented in experimental film or how they link to gender, displacement and the body. In this talk, we will discuss how the work of contemporary experimental makers (Francisca Duran, Barbara Hammer, Kamila Kuc, Frederic Moffet) echoes the animal and corporeal turn in film studies and questions the conventionality of gendered expression through its complex exploration of ecocinematic sensibility and the materiality of the film medium. While mainstream cinema often allegorizes animals as stand-ins for humans by objectifying, victimizing or displacing them from their natural contexts and habitats, experimental film undermines the power of (human) gaze, eliminates the human-animal boundary and equalizes human with nonhuman as it directly connects animal species and plant life to feminine and masculine bodies, desires and identity.
WTOREK, 16/11/2021, 18:00
Joseph N. Cooper, College of Education and Human Development, University of Massachusetts Boston
Anti-Racism, Inclusive Excellence, and The A.R.C. of Justice Framework: A New Paradigm for Sport Leadership
Internationally the institution and cultural practice of sport has simultaneously yielded benefits and detriments for various groups across diverse backgrounds. The purpose of this presentation is to offer a critical analysis of how sport can be more culturally responsive, inclusive, and transformational where equitable outcomes can be manifested. Key foci areas discussed in the presentation include language, policies, representation, resource allocation, partnerships, and measures of success.
ŚRODA, 17/11/2021, 18:00
Magdalena Zabielska, Wydział Anglistyki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
It gave the impression that I wasn’t welcome: Foreigners’ disempowering experiences with healthcare institutions in Poznań
In this talk I would like to focus on foreigners’ experiences with healthcare institutions in Poznań, as shared during ethnographic interviews, which have been conducted for a year now. As we will see, foreign patients describe regular check-ups and consultations as well as various (emergency) situations during which they sought medical help but could not communicate in Polish, thus feeling helpless at expressing their concerns. The accounts feature experiences ranging from the category of nightmares to relatively positive and include such topics as coping strategies, patients’ personal take on the situation reported and suggestions for improvement. Apart from revealing the experience of the apparent problems which are yet be solved by healthcare institutions, the accounts the interviewees share offer an insight into the way in which they talk about these apparently sensitive issues which concern their wellbeing and feeling of safety.
CZWARTEK, 18/11/2021, 18:00
Monika Browarczyk, Wydział Neofilologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Mrówki wśród słoni. Auto/biograficzne narracje wykluczenia i marginalizacji w Indiach
We współczesnych Indiach literatura auto/biograficzna tworzona przez osoby należące do grup wykluczanych lub marginalizowanych ekonomicznie, politycznie, społecznie i kulturowo odgrywa coraz większą rolę. Kobiety, dalici, adiwasi, hidźry oraz członkowie mniejszości religijnych i etnicznych dzięki tym świadectwom literackim budują wspólnotę tożsamościową, wyrażają swoją podmiotowość i kreują poczucie sprawczości. Utwory te powstają w literaturach języków regionalnych Indii, ale są coraz powszechniej tłumaczone na angielski, uzyskując w ten sposób zasięg obejmujący cały subkontynent, ale też potencjalnie przekraczając jego granice i docierając do czytelników na całym świecie. W wystąpieniu omówię to zjawisko literackie poprzez przykłady tekstów, które powstały w językach rodzimych (hindi, marathi, tamilski i inne) i zostały przełożone na angielski oraz kilku pozycji napisanych oryginalnie po angielsku. Ta analiza pozwoli nam też wejrzeć w konflikty, które rodzą się na styku przeciwstawnych tendencji: jednej, równościowej, dążącej do demokratyzacji społeczeństwa indyjskiego i drugiej, tradycjonalistycznej, dążącej do zachowania status quo i utrwalenia zwyczajowych form podziału i wykluczenia.
PIĄTEK, 19/11/2021, 15:00
Dariusz Drążkowski, Wydział Psychologii i Kognitywistyki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Oparte na dowodach naukowych metody zapobiegania aktywizacji zagrożenia stereotypem na uczelni
Zagrożenie stereotypem wpływa na osiąganie gorszych wyników w nauce przez studentów należących do grup objętych negatywnymi stereotypami. U studentów z mniejszości etnicznych lub rasowych wpływa ono destrukcyjnie nie tylko na osiągnięcia edukacyjne, ale także na poziom szczęścia czy stan zdrowia. Istnieje więc uzasadnione zapotrzebowanie na metody walki z tym zjawiskiem, które w ostatnich latach intensywnie starają się zaspokoić badania prowadzone przez psychologów społecznych. Celem wykładu jest przedstawienie i systematyzacja wyników badań na temat interwencji redukujących zagrożenie stereotypem na uczelniach. Przegląd metod zapobiegających aktywizacji zagrożenia stereotypem uporządkowano wokół interwencji ukierunkowanych na społeczeństwo i uczelnię, interwencji związanych z zachowaniem wykładowców i z warunkami przeprowadzania egzaminów oraz skoncentrowanych na studencie. Wyniki omówionych badań nasuwają efektywne i często łatwe do zastosowania metody zmniejszające zagrożenie stereotypem wśród studentów. Interwencje oparte na tych metodach mogą wspierać tworzenie wyrównanych warunków nauki dla każdego studenta, niezależnie od jego rasy, pochodzenia etnicznego czy płci.

Plakat w formacie PDF