Last updated by grzegorz on 2022-02-23. Originally submitted by admin on 2021-10-08.
Komunikat nr 2 dotyczący organizacji zajęć dydaktycznych na Wydziale Anglistyki :: Memorandum No. 2 concerning the rules of organisation of classes at the Faculty of English
Komunikat nr 2 dotyczący organizacji zajęć dydaktycznych na Wydziale Anglistyki w oparciu o Zarządzenie nr 291/2020/2021 Kanclerza Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 23 września 2021 roku w sprawie wytycznych sanitarnych obowiązujących przy organizacji zajęć dydaktycznych w semestrze letnim roku akademickiego 2021/2022
Zasady obowiązujące w obiektach Uniwersytetu:
1) przed wejściem do budynku wszystkie osoby zobowiązane są do dezynfekcji rąk przy użyciu środków dezynfekujących umieszczonych przy drzwiach wejściowych, do zakrycia ust i nosa maseczką ochronną oraz poddania się kontroli mierzenia temperatury ciała na żądanie portiera lub innej osoby upoważnionej przez kierownika obiektu;
2) do budynku wstęp mają wyłącznie osoby bez objawów choroby infekcyjnej górnych dróg oddechowych (w szczególności temperatura powyżej 38°C, kaszel, duszności, kłopoty z oddychaniem) oraz osoby nieobjęte kwarantanną albo izolacją domową;
3) korzystający z powierzchni ogólnodostępnych w budynku (hol, ciągi komunikacyjne, klatki schodowe, windy, pomieszczenia sanitarne, toalety itp.) zakrywają usta i nos maseczką ochronną
W przypadku niestosowania się do zasad, określonych powyżej portier odmawia wejścia do budynku albo nakazuje jego opuszczenie.
Zasady organizacji kształcenia w siedzibie uczelni w zakresie koniecznym dla spełnienia obowiązujących wymogów sanitarnych:
1) w zajęciach prowadzonych w siedzibie uczelni mogą brać udział wyłącznie osoby, u których nie występują objawy choroby infekcyjnej górnych dróg oddechowych (gorączka, kaszel, ból mięśni);
2) uczestnicy zajęć, poza prowadzącym zajęcia, zobowiązani są w salach dydaktycznych do zakrywania ust i nosa maseczką ochronną, chyba że możliwe jest zachowanie odstępu między uczestnikami zajęć co najmniej 1,5 m;
3) prowadzący i uczestnicy zajęć przed rozpoczęciem zajęć dezynfekują ręce;
4) prowadzący zajęcia sporządza listę obecności uczestników, również w przypadku zajęć, na których obecność nie jest obowiązkowa;
5) w przypadku nagłego pogorszenia się stanu zdrowia uczestnika zajęć (kaszel, duszności, kłopoty z oddychaniem, ogólne złe samopoczucie) prowadzący zajęcia kieruje go do wyznaczonego miejsca izolacji (pokój 100 A, Coll. Heliodori Święcicki), informuje o tym dziekana i kierownika obiektu oraz informuje uczestnika zajęć o konieczności konsultacji medycznej;
6) w przypadku wystąpienia u prowadzącego objawów, o których mowa w pkt 5, dziekan niezwłocznie odsuwa go od prowadzenia zajęć i odsyła transportem indywidualnym do domu.
W przypadku niestosowania się do zasad, określonych w pkt. 1-3 powyżej, prowadzący zajęcia nie dopuszcza uczestnika do udziału w zajęciach.
Zasady i sposób dezynfekcji sal dydaktycznych: po zakończonych zajęciach, każdy student/tka oraz nauczyciel prowadzący zajęcia dezynfekują swoje miejsce pracy za pomocą płynu oraz ręczników papierowych dostępnych w sali. Zalecamy zakończenie zajęć kilka minut wcześniej w celu sprawnego przeprowadzenia dezynfekcji oraz przewietrzenia sali.
W semestrze letnim roku akademickiego 2021/2022 nie ma konieczności pobierania klucza do sali wykładowej. Sale będą otwierane i zamykane przez pracowników obsługi budynku.
Prosimy o bezwzględne przestrzeganie wytycznych sanitarnych określonych Zarządzeniem Kanclerza.
Zachęcamy do szczepień przeciwko Covid-19 jako gwarancji bezpiecznego powrotu do zajęć.
Zespół dziekański Wydziału Anglistyki
Memorandum No. 2 concerning the rules of organisation of classes at the Faculty of English based on Regulation No. 291/2020/2021 of the Chancellor of Adam Mickiewicz University, Poznań of 23 September 2021 on health guidelines for the organisation of classes in the spring semester of the academic year 2021/2022
Rules in place on University premises:
1) before entering the building, all persons are obliged to disinfect their hands using disinfectants located at the entrance door, cover their mouth and nose with a protective mask and have their body temperature checked upon request of the porter or other person authorised by the facility manager;
2) only persons with no symptoms of an infectious disease of the upper respiratory tract (in particular temperature above 38°C, cough, shortness of breath, breathing difficulties) and persons not in quarantine or in home isolation are allowed to enter a building;
3) persons using public areas in a building (hallways, passageways, staircases, lifts, bathroom facilities, toilets, etc.) must cover their mouth and nose with a face mask.
Non-compliance with the above rules will result in the porter refusing a given person entry to the building or ordering a person to leave the building.
Rules for the organisation of education on University premises ensuring compliance with the health requirements in force:
1) only persons who do not have symptoms of an infectious disease of the upper respiratory tract (fever, cough, muscle pain) may participate in classes conducted on University premises;
2) class attendees, apart from the teacher, are to cover their mouth and nose with a protective mask in lecture halls and classrooms, unless a distance of at least 1.5 m between the class attendees can be ensured;
3) teachers and class attendees disinfect their hands before each class;
4) teachers keep an attendance list of the participants, also when class attendance is not mandatory;
5) in the event of a sudden deterioration in a class participant's health (cough, shortness of breath, breathing difficulties, general malaise), teachers direct the participant to a designated isolation area (Room 100 A, Collegium Heliodori Święcicki), notify the dean and the facility manager, and advise the class participant of the need for a medical consultation;
6) in the event teachers develop the symptoms referred to in section 5, the dean must immediately relieve them of their teaching duties and send them home by individual transport.
Non-compliance with the rules set forth in sections 1-3 above will result in teachers not allowing the non-complying student to attend classes.
Principles and methods of disinfecting teaching rooms: at the end of each class, all students and the teacher will disinfect their work area with a disinfectant and paper towels available in the room. We recommend ending classes a few minutes early in order to ensure efficient disinfection and ventilation of the room.
During the spring semester of the academic year 2021/2022, teachers will not need to collect keys from the porter’s lodge. Lecture theatres and classrooms will be unlocked and locked by building staff.
Please comply at all times with the sanitation guidelines set out in the Chancellor's Regulation.
Covid-19 vaccination is encouraged as a guarantee of a safe return to classes.
Deans of the Faculty of English